Nissan LEAF |
kostprijs |
specificaties |
---|---|---|
Leasing* |
particulier en VZW: €523,86 incl. BTW/maand (mits zero emissie premie: €426,64) zakelijk: €444,44 excl. BTW/maand |
contract voor 30.000 km over 36 maanden incl. verzekeringen en één set all seasons banden |
Verbruik |
gemiddeld 5 ct/km of €41/maand (40% lager dan benzinewagen) |
verbruik wagen: 0,17 kWh/km aan voordeligste laadtarief Blue Corner van €0,29/kWh |
* Per schaal van 5.000 km die je meer of minder rijdt, wordt het leasebedrag aangepast. Bekijk alvast de voorbeeldofferte en bijbehorende overzichtstabel hieronder.
* De zero-emissie premie van de Vlaamse overheid werd dit jaar verhoogd tot €3.500 voor particulieren en VZW's. Dit komt neer op een maandelijkse vermindering van €97,22 verspreid over 36 maanden op de leaseprijs van €523,86. Deze aanvraag dient online ingediend te worden door de Testrijder op http://www.
* Persbericht omtrent de uitbreiding van de zero-emissie premie
Dankzij ALD Automotive is je auto 36 maanden lang het minste van je zorgen. In je leasecontract zitten de meeste kosten vervat.
- De wagen wordt geleverd met inschrijvingsbewijs en de groene kaart
-
Verzekering: je BA-, rechtsbijstand- en omniumverzekering worden volledig voor jou geregeld. Bij een ongeluk bedraagt de franchise € 500 (excl. BTW).
-
Eén set meegeleverde all seasons banden betekent dat je winter én zomer veilig kan cruisen, zonder extra kosten voor winterbanden.
-
Onderhoud: waar lag die garagefactuur nu ook alweer? Nergens, want ALD heeft het allemaal geregeld.
-
Pech onderweg: platte band of batterij? Vrees niet, de pechdienst helpt je kosteloos uit de nood. ALD voorziet een vervangwagen gedurende maximum 5 dagen.
Bij de aanschaf van een wagen is het belangrijk om te kijken naar de Total Cost of Ownership (TCO): brandstofkosten, waardevermindering, belastingen, verzekering en onderhoud. In België bedraagt de TCO van een wagen gemiddeld zo'n 700€ (voor diesel, benzine, elektrisch samen). De TCO voor elektrische wagens (EV) bedraagt gemiddeld 857€, of een goeie 150€ duurder. Het leasebedrag dat je als Testrijder betaalt, zit daar dus ver onder.
De lage verbruiks- en onderhoudskosten en belastingvoordelen maakt rijden met een elektrische wagen op het einde van de rit niet veel duurder. Het verbruik voor benzine ligt op 20%, voor diesel op 15% (en stijgt nog steeds) en voor EV slechts op een kleine 5%. Particulieren en vzw's kunnen aanspraak maken op de zero-emissiepremie van de Vlaamse overheid. Bij een leasing zitten de meeste kosten (behalve brandstof) bovendien al mee in de prijs verrekend én hoef je het allemaal niet zelf te regelen.
Daarnaast betaal je voor de elektrische wagen geen jaarlijkse verkeersbelasting, terwijl dit bij de nieuwe benzinewagen € 188 is en bij de dieselwagen €348. Je kan de TCO (total cost of ownership) zelf bereken via de rekentool van de Vlaamse overheid.