FAQ Tarieven en verzekeringen | Testrijders

U bent hier

FAQ Tarieven en verzekeringen

Moet ik eerst nog een autodeelverzekering afsluiten?

De Testrijders verhuren hun Nissan LEAF via het autodeelplatform CarAmigo, hierbij is de autodeelverzekering in de prijs begrepen. Je eigen autoverzekering is hier niet van toepassing: je kan bijvoorbeeld geen korting krijgen omdat je elders al een autodeelverzekering bent aangegaan. Bij een eventueel schadegeval is voor de huurder een franchise van € 750 excl. BTW van toepassing. 

Alle details omtrent de verzekeringen vind je in de algemene voorwaarden van CarAmigo. Je sluit voor elke huurperiode een apart contract af met de Testrijder. 

Op de Support pagina van CarAmigo vind je een overzicht van de meest gestelde vragen over verzekeringen.


 

Wat bij schade?

Na iedere deelbeurt wordt de wagen door de autodeler en door de Testrijder zelf gecontroleerd op schade. Schade wordt altijd door de Testrijder via de CarAmigo app aangegeven.

Kleine problemen bij teruggave
 
Doen er zich bij het teruggeven van het Testrijdersvoertuig kleine problemen voor waar geen professionele hulp voor nodig is? Dan is een minnelijke schikking doorgaans de snelste, meest doeltreffende oplossing. Onder kleine problemen vallen bijvoorbeeld: vuil, vlekken, beschadigde voorwerpen, lichte schade, lichte vertragingen, parkeerboetes, etc. Als er geen minnelijke schikking kan gevonden worden, heb je als huurder steeds de kans om een volledige, gedocumenteerde aanvraag inclusief foto's van de schade te bezorgen aan CarAmigo. Zij kunnen dan de bestuurderswaarborg aanspreken om de opgelopen kosten te dekken. Voor kleine problemen zijn de volgende bedragen binnen de borg voorzien:
  •  In geval van vertraging van meer dan 15 minuten bij de teruggave van de wagen: € 10 per uur vertraging 
  •  Verlies van de sleutels: € 100
  •  Scheuren, brandplekken, vlekken: € 200
  •  Zeer vuile binnenkant: € 30
  •  Zeer vuile buitenkant: € 30
  •  Kleine kras op het koetswerk: € 200

Grote problemen bij teruggave

Bij grote problemen, waarbij duidelijk een professionele interventie nodig is, moet de verzekering worden aangesproken. Hiervoor heeft CarAmigo een specifieke omnium verzekering bewerkstelligt die enkel geldig is tijdens een autodeling. Onder grote problemen vallen bijvoorbeeld: schade als gevolg van een ongeluk, een botsing, krassen, ernstige bevuiling, etc.

Zorg er altijd voor dat de autodeelcontracten correct en volledig ingevuld zijn, zodat je correct verzekerd bent. Is dit niet het geval, dan kan CarAmigo een tussenkomst bij schade weigeren.

Meer info: http://nl.support.caramigo.be/support/solutions/articles/6000096588-uitgangsstand-van-zaken